FAQ – Vanliga frågor

Allmänt

Kan man handla direkt hos Gelins-KGK AB som företag eller privatperson?
Nej. Vi är grossister och säljer enbart via Återförsäljare. Hos våra Återförsäljare kan du som privatperson eller företag handla vårt sortiment.

Varför ser jag inte några priser?
Vi visar enbart kampanjpriser på vår hemsida. För priser på övriga produkter kontakta en Återförsäljare.

Måste jag ha ett kundnummer för att handla?
Ja, du behöver ett kundnummer för att kunna handla av oss. Det är endast Återförsäljare som har kundnummer och inloggning.

Hur blir man kund hos er?
Vill ni bli återförsäljare, Kontakta säljaren på ditt distrikt. Kontaktinformation hittar du här.

Vad har Gelins-KGK som inte andra grossister har?
Vi har över 10 000 produkter på lager för omgående leverans.
Gelins-KGK erbjuder snabb och förstklassig service med egen serviceverkstad om oturen är framme.

Produkter

Var hittar jag säkerhetsdatabladen?
Du hittar alla säkerhetsdatablad vid respektive produkt på vår publika hemsida under fliken datablad.

Vart hittar jag reservdelar och tillbehör till min maskin?
Sök upp produkten och gå in på den. Under fliken Reservdelar eller Tillbehör hittar du produkterna som passar din vara.

Reklamationstiden har gått ut och jag behöver service. Kan jag få hjälp med det?
Om din maskin eller ditt verktyg behöver repareras och reklamationsrätten gått ut så kan vi erbjuda reparation/service genom vår serviceverkstad i Skara. Kontakta dem på service@gelins-kgk.se eller 0511-67648.

Jag har en fråga om en produkt!
Har du frågor om någon produkt. Maila gärna till order@gelins-kgk.se eller använd vår chatt. Självklart går det bra att även ringa 0511-13130 så hjälper vi Er.